Weet jij wat bijdraagt aan betrokkenheid? Wij zijn benieuwd wat jij – HR-professionals van #HRbase – hierover kunt vertellen. Heb je een mening, ideeën of ervaringen rond medewerker engagement? Zijn…Lees verder
Gestart op 13 April 2017
We zien de laatste jaren een fundamentele verschuiving in de betekenis van merken. De waarde van het merk heeft zich ontwikkeld van functioneel, naar meer emotioneel, naar – vandaag de dag – een…Lees verder
Lees meer HR artikelen over: MVO, netwerkorganisatie, innovatie, branding, identity
Gestart op 6 Februari 2015
Wat doe je? Je nadert een ontslag golf. Je bent druk met alle voorbereidingen.Spreekt met managers en directieleden.Je bereidt de broodnodige krimp zo zorgvuldig mogelijk voor.Ondertussen broeit het…Lees verder
Lees meer HR artikelen over: employerbrand, socialmedia, werkgeversmerk, imagoschade, ontslag
Eerste bericht geplaatst op . Laatste reactie door Inge Beckers 7 Juni 2012.
Voor het eerst in jaren hebben veel communicatieprofessionals en HR-adviseurs te maken met reorganisaties met afstoting van bedrijfsonderdelen, het opgeven van taken en zelfs ontslag van medewerkers.…Lees verder
Lees meer HR artikelen over: employer branding, interne communicatie, verandering, reorganisatie, arbeidsmarkt
Gestart op 14 Februari 2012
MOTTO: ENGAGED PEOPLE. GREAT COMPANIES. BETTER WORLD.
Ik zet mij in voor HR-Communicatie. Dit vakgebied ontfermt zich over de vraag:
‘Hoe informeer, motiveer en verbind je (toekomstige) medewerkers?’ Ik help organisaties bij het vergroten van de bekendheid van het (werkgevers)merk en met het positief beïnvloeden van de tevredenheid van medewerkers via interactieve interventies.
Een interventie is een actieve, bewuste en geplande ingreep in een groep om het functioneren van de groep te verbeteren. Ik ben een professionele communicatie/project manager met oog voor wat de mens in een organisatie beweegt. Ik weet positieve ‘vibes’ rond merkwaarden te creëren.
Organisaties vragen mijn inzet als zij:
> bekendheid van het werkgeversmerk willen vergroten (arbeidsmarkt)
> (interne) sociale media willen inzetten (voor professionalisering)
> hoger willen scoren met hun klant- of medewerkerstevredenheid
> sneller willen schakelen met hun vaste en flexibele talenten
> onderlinge en integrale samenwerking willen bevorderen
> willen (door) starten op het thema Het Nieuwe Werken.
Bel of mail mij voor een afspraak! 06 280 90 755 / mail@ingebeckers.nl
Deze week werd ik gevraagd input te geven op een onderzoeksopzet voor een master thesis. De vraag die op tafel ligt hield zoveel in als ‘Hoeveel invloed heeft HRM op het merk?’ De onderzoeker stelt dat de sleutel voor échte verbinding van medewerkers met het merk bij HRM ligt. ‘Want’, zegt hij, ‘als de merkwaarden vanuit HRM worden geborgd en geactiveerd, is het te verwachten dat het merk als gemeenschappelijk vertrekpunt aan kracht wint.’…
Lees verderGeplaatst op 27 oktober 2016 at 6:00pm —
Onderwerpen als HR-communicatie, medewerker engagement en internal branding hangen nauw met elkaar samen. Sociale media zijn een krachtig middel om de merkcultuur van de organisatie uit te dragen, de afstand tussen directie en medewerkers te verkleinen, volcontinu te luisteren naar wat…
Lees verderGeplaatst op 18 november 2015 at 1:17pm —
Zit je op je werk? Kijk eens om je heen. Hoe ziet jouw organisatie eruit? Hoe actief – of juist niet actief – zetten je collega’s sociale media in? Is het al een onderdeel geworden van jullie werkprocessen? Of worden net de eerste voorbereidingen getroffen voor een veilige stap naar een sociaal intranet? We zien een…
Geplaatst op 30 april 2015 at 4:30pm —
Woorden zijn vogelvrij, kernwaarden een waardevol richtsnoer
Corporate Values, merkwaarden, kernwaarden. Iedere organisatie heeft wel iets hierover opgesteld. De vraag vandaag de dag is in hoeverre organisaties in staat zijn daadwerkelijk volgens de gekozen waarden te leven en te werken. Uw Human Capital kan hierin het verschil maken. Ik zeg bewust ‘kan’, want dit blijkt lastig te realiseren.…
Lees verderGeplaatst op 23 april 2014 at 8:00am —
© 2019 Vakmedianet | Adverteren op HRbase | Sitemap
Verzorgd door
Banners | Probleem rapporteren? | Privacybeleid | Algemene voorwaarden
Prikbord (2 comments)
Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!
Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland
Interim: voor vervanging of interventies in uw organisatie
Intervisie: voor groepscursussen en inloopsessies
Inspiratie: voor presentaties, publicaties of inspiratiesessies