Case: Hoe Comaea de energiemarkt in Zweden heeft geholpen bij haar competentie-ontwikkeling

Sinds een paar jaar is in Zweden een grote verandering in de energiemarkt gaande. Het gaat om een deregulatie en herstructurering van de gehele industrie. Van een overheidsmonopolie is men toe aan het werken naar een concurrerende markt. Deze nieuwe marktsituatie stelt compleet nieuwe eisen aan de competenties van de energieleveranciers.

Svensk Energi, de handelsorganisatie voor 250 elektriciteitsleveranciers, heeft dan ook competentiemanagement en kennismanagement als de hoekstenen geïdentificeerd om aan deze veranderende marktvraag te kunnen voldoen.
Veel van de 250 lidorganisatie hebben ervoor gekozen deze strategie voor hun eigen organisatie over te nemen om zo hun internationale concurrentiekracht te versterken, met name ook in verband met de toenemende internationale concurrentie.

Deze case beschrijft op hoofdlijnen de uitdagingen, de oplossingen en de voordelen die deze organisaties hebben behaald met het toepassen van competentiemanagement in hun eigen organisatie.

lees meer op www.comaea.nl/blog

Aantal keer bekeken: 79

Laat een reactie achter

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland