De belangrijkste 10 aspecten op het werk volgens financieel dienstverleners (infographic)

Uit het landelijke medewerkerstevredenheidsonderzoek dat Integron heeft uitgevoerd  in 2015, blijkt dat financieel dienstverleners hoger scoren dan gemiddeld Nederland. Welke aspecten vinden medewerkers binnen een bovengemiddeld presterende branche het belangrijkste in het werk? 

Binnen de financiële dienstverlening blijken vrijheid in de uitvoering van het werk, professionaliteit van de organisatie en secundaire arbeidsvoorwaarden belangrijker dan gemiddeld in Nederland. Deze aspecten worden daarnaast beter dan gemiddeld beoordeeld binnen deze branche. Medewerkers binnen deze sector zijn bovendien opvallend meer te spreken dan gemiddeld over de toegankelijkheid en hulp van de leidinggevende.

De verwachtingen per subbranche komen voor een groot deel overeen. Binnen de subbranche Banken hechten medewerkers overigens minder belang aan collegialiteit en hulp van de collega’s. Ook het salaris is binnen deze subbranche minder belangrijk. De basis is het meest op orde binnen de Banken: 7.8. Bij Accountancy/Belastingadvies is de meeste ruimte voor verbetering: 7.3. De aspecten die volgens de medewerkers in deze branche de meeste ruimte voor verbetering kennen, hebben te maken met de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.Ook zijn deze medewerkers niet geheel tevreden over de professionaliteit van de organisaties waarvoor zij werken en de mate waarin de organisatie leuk is om voor te werken. 

  1. Het plezier in mijn werk 
  2. De mate waarin mijn organisatie een leuke organisatie is om voor te werken 
  3. Het salaris dat ik voor mijn geleverde werkzaamheden krijg 
  4. De voldoening die ik uit mijn werk haal 
  5. De middelen die beschikbaar zijn om mijn werk te doen (apparatuur, materiaal) 
  6. De mate waarin mijn organisatie gericht is op kwaliteit 
  7. De vrijheid in de uitvoering van mijn werk 
  8. De samenwerking met collega’s binnen mijn afdeling 
  9. De respectvolle manier van samenwerken binnen mijn afdeling
  10. De toegankelijkheid van mijn direct leidinggevende (open voor vragen/ problemen)

Er is ook een whitepaper en infographic gemaakt over de branche financiële dienstverlening. Hieronder de infographic inclusief tevredenheidscijfers over de top 15 kernverwachtingen. Welke verwachtingen worden ook daadwerkelijk goed beoordeeld? 

Aantal keer bekeken: 481

Laat een reactie achter

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland