Hein Piller, Director Business Development bij TMA, bezocht het afgelopen jaar veel verschillende organisaties, van MKB tot corporates, van profit tot non-profit van old- tot newskool. Wat hem opviel was dat elke HR-professional die hij hier sprak, aangaf dat het ‘traditionele beoordelingsgesprek’ ter discussie stond, werd aangepast of zelfs overboord werd gegooid.


Hein: “Veel HR-afdelingen worstelen met de vraag: ‘Niet meer beoordelen, maar wat dan wel?’

Het nut van beoordelen
“Voordat je gaat innoveren, moet je je afvragen waarom je beoordeelt. Het beoordelingsgesprek bestaat om meer controle en grip te krijgen op het functioneren en de beloning van medewerkers. Het functioneren en de beloning zijn één-op-één aan elkaar gekoppeld in dit gesprek. Soms heb ik het idee dat het functioneren om twee redenen wordt besproken. Een; om grip te hebben op oneindig uitgekeerde bonussen en hoge salarissen. En twee; om controle uit te voeren op medewerkers die ondermaats functioneren.

Lees verder: https://www.tma.nl/nl/praktijk-cases/

hashtag#talentmanagement
hashtag#tma
hashtag#tmamethod

Aantal keer bekeken: 125

Laat een reactie achter

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland