Gea Peper
  • Vrouw
  • Den Haag
  • Nederland
  • 1
Deel op Facebook
Deze content delen
 

De pagina van Gea Peper

Laatste wijziging

Het HR nieuwsitem van Gea Peper werd weergegeven

5 Tips voor (meer) werkgeluk die verder gaan dan gratis fruit of een pingpongtafel

Het is je vast opgevallen dat de Chief Happiness Officer aan een opmars bezig is in Nederland. De ‘werkgelukmanager’ of ‘chef geluk’ duikt steeds vaker op in de media, in vacatures én op de werkvloer. Niet voor niets: gelukkige medewerkers zijn essentieel voor tevreden klanten en positieve resultaten. Bedrijven verzinnen in hun enthousiasme daarom allerlei manieren om…Bekijk meer
7 uur geleden
HR-bericht van Gea Peper

5 Tips voor (meer) werkgeluk die verder gaan dan gratis fruit of een pingpongtafel

Het is je vast opgevallen dat de Chief Happiness Officer aan een opmars bezig is in Nederland. De ‘werkgelukmanager’ of ‘chef geluk’ duikt steeds vaker op in de media, in vacatures én op de werkvloer. Niet voor niets: gelukkige medewerkers zijn essentieel voor tevreden klanten en positieve resultaten. Bedrijven verzinnen in hun enthousiasme daarom allerlei manieren om…Bekijk meer
Donderdag
Het HR nieuwsitem van Gea Peper werd weergegeven

Hork of Hero? De rol van de manager in de Employee Experience

Denk eens even aan twee managers waarvoor je hebt gewerkt. Die ene waarmee het helemaal niet klikte en die andere die jou op een geweldige manier wist te stimuleren het beste uit jezelf te halen, om jezelf te ontwikkelen en te groeien. Deze laatste manager zorgde natuurlijk voor een geweldige employee experience, terwijl je door de eerste de organisatie misschien wel wilde of zelfs hebt verlaten.In een van mijn vorige…Bekijk meer
26 Juli
HR-bericht van Gea Peper

Hork of Hero? De rol van de manager in de Employee Experience

Denk eens even aan twee managers waarvoor je hebt gewerkt. Die ene waarmee het helemaal niet klikte en die andere die jou op een geweldige manier wist te stimuleren het beste uit jezelf te halen, om jezelf te ontwikkelen en te groeien. Deze laatste manager zorgde natuurlijk voor een geweldige employee experience, terwijl je door de eerste de organisatie misschien wel wilde of zelfs hebt verlaten.In een van mijn vorige…Bekijk meer
26 Juli
Het HR nieuwsitem van Gea Peper werd weergegeven

Zo help je medewerkers aan technologie die voor ze werkt

Onlangs belde ik naar mijn rijwielspecialist voor een onderhoudsbeurt aan mijn fiets. Deze kon helaas niet ingepland worden, vertelde een gefrustreerde medewerker me aan de telefoon. Het bedrijf was overgegaan naar een nieuw ICT-systeem, maar de klantgegevens waren niet automatisch meegekomen. Alles moest opnieuw handmatig worden ingevoerd. Dit betekende niet alleen extra werk voor het personeel, maar ook veel teleurgestelde klanten en omzetverlies.Helaas is het heel herkenbaar voor velen van…Bekijk meer
28 Mei
HR-bericht van Gea Peper

Zo help je medewerkers aan technologie die voor ze werkt

Onlangs belde ik naar mijn rijwielspecialist voor een onderhoudsbeurt aan mijn fiets. Deze kon helaas niet ingepland worden, vertelde een gefrustreerde medewerker me aan de telefoon. Het bedrijf was overgegaan naar een nieuw ICT-systeem, maar de klantgegevens waren niet automatisch meegekomen. Alles moest opnieuw handmatig worden ingevoerd. Dit betekende niet alleen extra werk voor het personeel, maar ook veel teleurgestelde klanten en omzetverlies.Helaas is het heel herkenbaar voor velen van…Bekijk meer
25 Mei
Hans de Gorter heeft gereageerd op Gea Pepers HR nieuwsitem 7 Manieren voor managers om werkgeluk te vergroten
"Helemaal mee eens, het allerbelangrijkste is maak waar wat je beloofd en uitstraalt, en wat in de huidige tijdgeest nogal eens plaats vind, als de organisatie veranderingen doorvoert in strategie of targets, je de toezeggingen en beloftes overeind…"
26 Maart
Het HR nieuwsitem van Gea Peper werd weergegeven

7 Manieren voor managers om werkgeluk te vergroten

Ben je op je werk net zo gelukkig als thuis? Grote kans dat het antwoord ‘nee’ is. Uit onderzoek van het HappinessBureau blijkt dat de meeste mensen hun geluksgevoel op het werk met een half punt lager waarderen dan in hun privéleven. De enige uitzondering daarop zijn topmanagers: zij geven beide domeinen hetzelfde cijfer. Dat komt waarschijnlijk omdat ze meer autonomie ervaren op het werk, het gevoel hebben dat hun…Bekijk meer
26 Maart
HR-bericht van Gea Peper

7 Manieren voor managers om werkgeluk te vergroten

Ben je op je werk net zo gelukkig als thuis? Grote kans dat het antwoord ‘nee’ is. Uit onderzoek van het HappinessBureau blijkt dat de meeste mensen hun geluksgevoel op het werk met een half punt lager waarderen dan in hun privéleven. De enige uitzondering daarop zijn topmanagers: zij geven beide domeinen hetzelfde cijfer. Dat komt waarschijnlijk omdat ze meer autonomie ervaren op het werk, het gevoel hebben dat hun…Bekijk meer
22 Maart
Het HR nieuwsitem van Gea Peper werd weergegeven

Het jaar van de medewerker

We zijn alweer op weg naar het einde van het jaar en de HR plannen die vorig jaar in groten getale zijn opgesteld worden nu uitgevoerd. En wat stond er zoal in deze plannen? Wat is de focus voor 2018? Wij merken dat er in de afgelopen jaren een shift heeft plaatsgevonden naar het (meer) centraal stellen van de medewerker.De instrumenten voorbij Tot voor kort was het nog heel gewoon om het vooral te hebben over HR analytics, strategische personeelsplanning, beoordelingssystemen en andere…Bekijk meer
28 Januari
HR-bericht van Gea Peper

Het jaar van de medewerker

We zijn alweer op weg naar het einde van het jaar en de HR plannen die vorig jaar in groten getale zijn opgesteld worden nu uitgevoerd. En wat stond er zoal in deze plannen? Wat is de focus voor 2018? Wij merken dat er in de afgelopen jaren een shift heeft plaatsgevonden naar het (meer) centraal stellen van de medewerker.De instrumenten voorbij Tot voor kort was het nog heel gewoon om het vooral te hebben over HR analytics, strategische personeelsplanning, beoordelingssystemen en andere…Bekijk meer
25 Januari
Gea Peper is nu lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland
25 Januari

Profiel informatie

Bij welk bedrijf ben je werkzaam?
HappinessBureau
Webadres bedrijf:
http://happinessbureau.nl
Aantal werknemers werkzaam bij bedrijf
1
In welke bedrijfstak ben je werkzaam?
Zakelijke dienstverlening
Functie
Directeur/Eigenaar
Indien anders, vul hieronder uw functie in:
Directeur/Eigenaar
Is dit een leidinggevende functie?
Nee

HR Berichten van Gea Peper

5 Tips voor (meer) werkgeluk die verder gaan dan gratis fruit of een pingpongtafel

Het is je vast opgevallen dat de Chief Happiness Officer aan een opmars bezig is in Nederland. De ‘werkgelukmanager’ of ‘chef geluk’ duikt steeds vaker op in de media, in vacatures én op de werkvloer. Niet voor niets: gelukkige medewerkers zijn essentieel voor tevreden klanten en positieve resultaten. Bedrijven verzinnen in hun enthousiasme daarom allerlei manieren om…

Lees verder

Geplaatst op 20 september 2018 at 7:00am —

Het jaar van de medewerker

We zijn alweer op weg naar het einde van het jaar en de HR plannen die vorig jaar in groten getale zijn opgesteld worden nu uitgevoerd. En wat stond er zoal in deze plannen? Wat is de focus voor 2018? Wij merken dat er in de afgelopen jaren een shift heeft plaatsgevonden naar het (meer) centraal stellen van de medewerker.

De instrumenten voorbij

Tot voor kort was het nog heel gewoon om het vooral te hebben over HR analytics, strategische…

Lees verder

Geplaatst op 13 september 2018 at 10:10am —

Hork of Hero? De rol van de manager in de Employee Experience

Denk eens even aan twee managers waarvoor je hebt gewerkt. Die ene waarmee het helemaal niet klikte en die andere die jou op een geweldige manier wist te stimuleren het beste uit jezelf te halen, om jezelf te ontwikkelen en te groeien. Deze laatste manager zorgde natuurlijk voor een geweldige employee experience, terwijl je door de eerste de organisatie misschien wel wilde of zelfs hebt verlaten.



In een van mijn vorige…

Lees verder

Geplaatst op 26 juli 2018 at 7:00am —

Zo help je medewerkers aan technologie die voor ze werkt

Onlangs belde ik naar mijn rijwielspecialist voor een onderhoudsbeurt aan mijn fiets. Deze kon helaas niet ingepland worden, vertelde een gefrustreerde medewerker me aan de telefoon. Het bedrijf was overgegaan naar een nieuw ICT-systeem, maar de klantgegevens waren niet automatisch meegekomen. Alles moest opnieuw handmatig worden ingevoerd. Dit betekende niet alleen extra werk voor het personeel, maar ook veel teleurgestelde klanten en omzetverlies.

Helaas is het heel herkenbaar voor…

Lees verder

Geplaatst op 25 mei 2018 at 7:00am —

Prikbord

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

  • Nog geen reacties