Alle HR berichten met het label 'CAO' (21)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Pensioen: wel op papier, niet in de praktijk

In het contract van mijn vrouw staat dat pensioenopbouw geregeld wordt vanuit het bedrijf. Als P&O-er weet ik dat dit standaard gaat al…

Geplaatst door Jeroen

7 8 April
Reactie geplaatst door Jeroen

Overwerk voor bedrijven zonder CAO

Voor een middelgrote onderneming met zo'n 56 werknemers ben ik op zoek naar hoe andere bedrijven ZONDER CAO de overwerkvergoeding met hun w…

Geplaatst door Lieke Kluwen

2 9 Maart
Reactie geplaatst door Lieke Kluwen

Payrollbusiness in zwaar weer

Het is hommeles in de payrollbusiness. Na een uitspraak van de kantonrechter te Almelo op 21 maart van dit jaar, vallen vakbonden, payrollb…

Geplaatst door Phebe Tempelaars

2 15 Juli 2013
Reactie geplaatst door Phebe Tempelaars

Voordeeltjes voor vakbondsleden

Het idee om vakbondsleden een voordeeltje te gunnen bij het afsluiten van een cao of sociaal plan is begrijpelijk, maar is het ook verstand…

Geplaatst door Martin Overbeeke

1 9 Maart 2013
Reactie geplaatst door Martin Overbeeke

Werknemer heeft tetanusprik nodig na gebeten te zijn door cliënt en draagt zelf risico en kosten. Toegestaan?

Wie kan mij helpen met de volgende casus? Een vriendin van mij werkt bij een zorginstelling voor mensen met een meervoudige beperking en va…

Geplaatst door Corien

6 31 Juli 2012
Reactie geplaatst door Paul van Beaumont

Zorgverlof ja of nee?

Hoi Iedereen, Ik heb een vraag over het zorgverlof en de toepassing daarvan.Mijn vader zal in januari een operatie dienen te ondergaan.na d…

Geplaatst door Sanne van Gool

16 23 December 2011
Reactie geplaatst door Wim van Druten

Overstappen van functiewaarderingssysteem

Hallo allemaal, Na mijn afstuderen HBO P&A ben ik aan de slag als tijdelijk HR medewerkster. Mijn opdracht bestaat uit het opzetten va…

Geplaatst door Dorien

6 27 September 2011
Reactie geplaatst door Dorien

Beleid voor gebruik van Persoonlijk levensfasebudget (PLB) in CAO Ziekenhuiswezen ?

Sinds 1-1-2010 is in de CAO Z het persoonlijk levensfasebudget ingevoerd, in plaats van de jeugddagen en vergrijzingsuren. Wie heeft hier…

Geplaatst door Anieta Scholten

1 4 Maart 2011
Reactie geplaatst door Marijke

Overgang naar CAO - medewerker weigert

Collega's, Één van mijn opdrachtgevers is momenteel een handelsonderneming en heeft geen toepasbare CAO. Mijn opdracht is geweest om te on…

Geplaatst door Lieke Geraedts-Bremen

5 17 Februari 2011
Reactie geplaatst door John Dophemont

CAO Bouw vs CAO Waterbouw

Dag collega's Een nieuwe opdrachtgever van mij volgt nu de CAO Bouw. Wij zijn aan het kijken of voor een deel van het bedrijf (nieuw op te…

Geplaatst door Renée Aben

2 23 September 2010
Reactie geplaatst door Renée Aben

RSS