IT-complexiteit en performanceproblemen belemmeren digitale transformatie

Dynatrace, specialist in digital performancemanagement, heeft de resultaten gepubliceerd van een wereldwijd onderzoek onder 1.239 IT- en businessprofessionals in Europa en de Verenigde Staten. Daaruit blijkt dat organisaties en hun medewerkers wekelijks performanceproblemen ervaren die de gebruikerservaring, klantcontacten en zelfs omzet beïnvloeden. Tevens onthult het onderzoeksrapport dat medewerkers een kwart van hun dagelijkse werktijd verliezen door performancebelemmeringen. Het volledige rapport van de ‘Global Digital Performance & Transformation Audit is te downloaden via: https://www.dynatrace.com/digital-transformation-audit/

Samenvatting onderzoeksresultaten
* IT-professionals verliezen jaarlijks 522 uren, oftewel ruim twee uren per werkdag
* Software developers verliezen 548 uren per jaar, ook ruim twee uren per werkdag
* E-commerce professionals verliezen 652 uren per jaar, zo’n 2,5 uren per werkdag
* Marketing professionals verliezen 470 uren per jaar, oftewel bijna twee uren per werkdag
* Customerservice professionals verliezen 496 uren per jaar, zo’n twee uren per werkdag

Weinig vertrouwen in het oplossen van digitale performanceproblemen
Uit het onderzoek van Dynatrace blijkt tevens dat 75% van de respondenten weinig vertrouwen heeft in het oplossen van de digitale performanceproblemen. 48% vindt dat uitdagingen op het gebied van de digitale performance het succes van de digitale transformatiestrategie van hun organisatie belemmeren. Uit vragen naar de oorzaken van die uitdagingen blijkt dat de toenemende complexiteit van technische omgevingen als belangrijkste wordt ervaren.

“De afhankelijkheid van organisaties van technologie om concurrerend en succesvol te blijven in de huidige digitale wereld is de afgelopen drie jaren groter geworden dan in de afgelopen dertig jaar,” zegt John Van Siclen, CEO van Dynatrace. “Hoewel de huidige technologieën bijzonder krachtig zijn, kan een complexe IT-omgeving ook leiden tot een barrière voor de digitale performance van een organisatie. Als men die complexiteit onvoldoende kan managen leiden daar dagelijks zowel alle medewerkers als klanten onder.”

Aantal keer bekeken: 29

Laat een reactie achter

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland