Nieuwe Werken komt eraan, maar is geen tovermiddel

Organisaties die investeren in Het Nieuwe Werken, realiseren forse besparingen op huisvesting, reis- en verblijfkosten en ICT. Bovendien verbetert het werkgeversimago en stijgt de betrokkenheid van medewerkers.

Dit concluderen Ruurd Baane, Patrick Houtkamp en Marcel Knotter, partners van Bright & Company HR Strategy, uit onderzoek bij ruim 20 organisaties die initiatieven hebben genomen op het gebied van Het Nieuwe Werken.

Geen tovermiddel
Baane, Houtkamp en Knotter onderzochten hoe bedrijven Het Nieuwe Werken in de praktijk invullen, wat de aanleidingen zijn om er mee aan de slag te gaan, hoe de ondernemingen dit hebben gerealiseerd, wat de geleerde lessen zijn en wat het concreet oplevert. De uitkomsten van het onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van Stichting Management Studies, staan in het onlangs verschenen boek "Het nieuwe werken ontrafeld; over Bricks, Bytes & Behavior".

De eindconclusie van de onderzoekers is dat Het nieuwe Werken geen tovermiddel is, maar dat 'niets doen' ook al lang geen serieus alternatief meer is. Want organisaties hebben te maken hebben met een nieuwe generatie medewerkers die andere voorkeuren heeft voor werk en werkomgeving. Een werkomgeving die bovendien snel van karakter verandert door de ongekende mogelijkheden die nieuwe 'sociale' toepassingen van ICT bieden en die dwingen om het werk daarop aan te passen. Lees verder op personeelsnet.nl.

Bron: Personeelsnet

Aantal keer bekeken: 6

Lees meer HR artikelen over: flexibel, flexwerken, hr, hrm, huisvesting, nieuwe, p&o, personeel, verblijfskosten, werken

Laat een reactie achter

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland