Reorganisatie: wat te doen met de achterblijvers en vertrekkers?

HR event details

Reorganisatie: wat te doen met de achterblijvers en vertrekkers?

Tijd: september 14, 2011 van 5:30pm tot 9:30pm
Locatie: Conclusion
Straat: Herculesplein 80
Plaats: Utrecht
Website: http://www.nvp-plaza.nl/site/…
Telefoonnummer: 06-55693855
Soort HR event: themabijeenkomst
Georganiseerd door: Lisette de Greef
Laatste wijziging: 14 September 2011

Exporteer naar Outlook of iCal (.ics)

HR event beschrijving

Bij een reorganisatie staat een bedrijf letterlijk en figuurlijk op zijn kop. Complete Afdelingen worden gesloten, samengevoegd of ingekrompen. Medewerkers met jaren trouwe dienst worden ontslagen en de "gelukkigen" die mogen blijven, moeten vaak onder heel andere omstandigheden hun werk doen. In deze themabijeenkomst leggen wij de focus op de "achterblijvers" en de "vertrekkers". Wie mogen er blijven en welke collega's moeten vertrekken? Welke invloed heeft dat op de collega's onderling. Hoe kun je de achterblijvers binden en boeien? En hoe ga je om met de mensen van wie afscheid genomen moet worden? Hoe kan deze groep mensen worden begeleid?

Het doel van deze bijeenkomst is om handvatten aan te reiken die kunnen worden gebruikt bij een reorganisatie in je eigen bedrijf. De centrale vragen voor deze avond zijn: Hoe ga je als organisatie om met de achterblijvers maar ook met de vertrekkers? Welke rol kan HR in dit proces spelen? Welke aandachtspunten zijn er om mee te geven voor HR professionals?

Voor deze bijeenkomst werken wij samen met Conclusion. Véronique Gremmen, Directeur Change bij Conclusion, zal aan de hand van een praktijk casus een reorganisatieproces met de deelnemers doorlopen. Zij zal daarbij inzoomen op hoe om te gaan met de achterblijvers. Daarna zal Margot Ruijters, binnen Conclusion verantwoordelijk voor Mobiliteit, inzoomen op de vertrekkers. Bij dit deel van de bijeenkomst wordt meer uitgelegd over het mobiliteitsbeleid dat voor vertrekkers ontwikkeld dient te worden. Hierbij wordt ingegaan op een aantal best practices dat bij de relaties van Conclusion is opgedaan. Tot slot zal Kees Froeling, Consultant bij Conclusion ingaan op hoe "het nieuwe werken" kan bijdragen aan het binden, boeien en behouden van medewerkers in een organisatie.

Jouw inzet tijdens de voordrachten zijn van essentieel belang voor het welslagen van de avond. Schroom niet om vragen te stellen of zelf best/worst practices naar voren te brengen.

Deelnemers
Een snelle reactie is van belang om je van deelname te verzekeren

Programma
17.00u Ontvangst met een drankje en een broodje
18.00u Start programma met eerste presentatie
19.00u Pauze en tijd voor een drankje
19.15u Vervolg programma
20.30u Netwerk borrel
21.30u Einde bijeenkomst

Kosten
Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Niet leden wordt een bijdrage van € 25,-- gevraagd.
Locatie

De bijeenkomst vindt plaats op het kantoor van Conclusion. Het adres is Herculesplein 80, 3584 HA in Utrecht.

Meer informatie
Voor inhoudelijke informatie over deze bijeenkomst kunt u contact opnemen met Rolf Jorna (06-26162969), Jos Lipman (06-14267818) of Evelyne Lub (06-53778397).
Voor praktische zaken omtrent aanmeldingen / bevestigingen e.d. kunt u contact opnemen met de afdeling Activiteiten tel. 030-6009070, email activiteiten@nvp-plaza.nl

Annuleringsregeling
Indien je onverhoopt verhinderd bent, kun je tot één week voor de bijeenkomst kosteloos afmelden. Annuleren kan uitsluitend email (activiteiten@nvp-plaza.nl ). Indien je je opgeeft en niet komt en je ook niet tijdig hebt afgemeld, worden de gemaakte kosten à € 25,-- in rekening gebracht.

Prikbord

Laat een reactie achter

Geef aan of je "Reorganisatie: wat te doen met de achterblijvers en vertrekkers?" wilt bijwonen. Daarna kun je nog andere reacties hieronder toevoegen.

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

Bijwonen (3)