HR Blog (1,961)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

P&O op rapport

Beste HRbase-ers, Om de twee maanden schrijf ik in Personeelbeleid een column. Ik mag dan het (personeel)beleid van een organisatie met ee…

Geplaatst door Jacco van den Berg

3 17 November 2008
Reactie geplaatst door Leona Aarsen

Ontslagrecht, kantonrechtersformule en wat ons te wachten staat

Het ontslagrecht is voor de meeste politici een beladen onderwerp, voornamelijk uit vrees voor electoraal verlies. Het voortdurend verblijf…

Geplaatst door Ad de Beer

4 17 November 2008
Reactie geplaatst door Ad de Beer

Milieuvriendelijk rijgedrag leaserijders

Beste P&O collega's, Wij bekijken een systeem waarin wij onze medewerkers kunnen bewegen milieuvriendelijker rij-gedrag te vertonen; te…

Geplaatst door WA vd Blom

2 11 November 2008
Reactie geplaatst door Joost Sondervan

Neutrale werving en selectie en promotie bestaat niet

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Neemt u iemand aan die bij diens sollicitatie spontaan aangeeft in natuurgeesten te geloven?…

Geplaatst door Bert-Jan van der Mieden

3 10 November 2008
Reactie geplaatst door Bert-Jan van der Mieden

Uw bedrijf vol met gepassioneerde medewerkers of...........?!

Een aantal jaren geleden was ik werkzaam bij een bedrijf waar er geroddeld werd over elkaar en de te behalen targets, waar iedere manager v…

Geplaatst door Mattie Duivis

0 14 Oktober 2008

Catering in de cel

IK zag de volgende case op intermediarpw.nl, en ik dacht dat deze wel interessant kon zijn om met jullie te delen! Internet is een vruchtb…

Geplaatst door Michael

0 15 September 2008

Beheersen, controleren, geld, (vrije) tijd, middelen?!

In de aanhef kun je 'proeven' dat ik ergens naar toe wil. Onlangs heb ik een blog geschreven op mijn Hyves genaamd heersen, beheersen en o…

2 12 September 2008
Reactie geplaatst door Mattie Duivis

Menselijk Talent/Kapitaal vernietigen en zo een bedrijf of organisatie tenonder laten gaan…….?!

Dagelijks gaan stafleden, directies of management met problemen om zonder toe te geven dat ze het niet meer in de hand hebben en deze probl…

0 1 September 2008

Out Of The Box Thinking

"Out of the box thinking" dient te ontstaan wanneer men werkelijk verandering wil doorvoeren. Om dit te kunnen bewerkstelligen zal er meest…

0 25 Augustus 2008

Duurzaam solliciteren: Tien vragen

Duurzaam solliciteren; tien vragen in een bijzonder sollicitatiegesprek Maatschappelijk verantwoord ondernemen wint terrein en duurzaam on…

Geplaatst door Bert-Jan van der Mieden

0 15 Augustus 2008

RSS