Alle HR berichten met het label 'arbeidsrecht' (18)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Strengere regels voor nulurencontract

Als advocaat zie ik veel verschillende arbeidscontracten voorbij komen, waaronder ook zogenaamde ‘nulurenovereenkomsten’. In zo’n overeenko…

Geplaatst door Emilie van der Lans

0 22 Mei 2018

Evaluatiemomenten in arbeidsovereenkomst rechtsgeldig?

Een opdrachtgever wenst in een tijdelijke arbeidsovereenkomt voor de duur van een langdurige studie (3/4 jr) met een benoemde einddatum, ee…

Geplaatst door Lieke Kluwen

8 3 Augustus 2015
Reactie geplaatst door Lieke Kluwen

Video: Arbeidsrecht in 50 minuten

Tijdens de HR-wetgeving actualiteitendag van 26 maart sprak Mark Diebels over de recente en komende wetswijzigingen en ontwikkelingen op he…

Geplaatst door Stephanie Gillisse

0 22 Mei 2015

Discussie: WWZ veranderingen per 1 januari 2015

De komende anderhalf jaar worden er de nodige veranderingen doorgevoerd in de WWZ. Zo mogen contracten korten dan een half jaar geen proeft…

Geplaatst door Chris Stapper

1 16 Januari 2015
Reactie geplaatst door Roel Melchers

Ontslagvergoeding stuk hoger bij ontslagverzoek van werknemer

Ontslagvergoedingen vallen een stuk hoger uit wanneer het ontslagverzoek van de werknemer zelf komt. Gemiddeld ligt de vergoeding dan 6000…

Geplaatst door HRbase

0 5 November 2014

De eindafrekening na ontslag, zo gaat dat!

Als een werknemer uit dienst treedt zal er op enig moment een eindafrekening moeten plaatsvinden. Meestal is dat de maand nadat de werkneme…

Geplaatst door Liesbeth Meester

2 25 April 2014
Reactie geplaatst door PW De Gids Vakbase

Het nieuwe ontslagrecht: overpeinzingen van een advocaat

Het is al een tijdje een vreemd gevoel dat ik als arbeidsrecht advocaat heb: zou het nu toch gaan gebeuren, een alles omkerende wijziging v…

Geplaatst door Arthur Hol

0 20 Januari 2014

Nieuw boek over de praktijk van het arbeidsrecht: Ik wens u veel personeel

Is een verzwegen tbs-verleden reden tot ontslag? Hoever mag u gaan met kledingvoorschriften? En hoe gaat u in uw organisatie om met social…

Geplaatst door Marco Swart

2 17 September 2012
Reactie geplaatst door Marco Swart

Maaltijdverstrekkingen

Hoi Allemaal, Wie van jullie heeft ervaring met arbeidsvoorwaarden omtrent maaltijd verstrekkingen en eigen bijdrage daartoe? •Is het jurid…

Geplaatst door Lieke Kluwen

4 30 Januari 2012
Reactie geplaatst door Lieke Kluwen

Uw contract wordt niet verlengd!

Vorige week kreeg ik deze vraag van een teamleider: 'Hoe vertel ik mijn medewerker dat zijn contract niet wordt verlengd?' Situatie: P. is…

Geplaatst door Mathilde Bosker

1 7 Maart 2011
Reactie geplaatst door Ruud van Gerrevink

RSS