Alle HR berichten met het label 'effectiviteit' (26)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

Op zoek naar: inspirerende sessie omtrent Effectief Vergaderen

Beste HR collega's, Voor een opdrachtgever ben ik op zoek naar een inspirerende spreker, met als onderwerp: effectief vergaderen. Binnen de…

Geplaatst door Roelie van Leeuwen

1 15 November 2017
Reactie geplaatst door Roel Melchers

Wat is uw leerstijl

We hebben allemaal een bepaalde voorkeur in hoe wij leren. De één leert graag uit een boek, de ander leert bij trial&error en weer een…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 24 April 2017

Proactief reageren in roerige tijden

Proactiviteit staat pas sinds 1999 in de Nederlandse woordenboeken. Misschien niet zo vreemd, want een proacieve houding lijken we vaker en…

Geplaatst door Sonja Scholts

0 18 Maart 2016

De beste eigenschappen voor leidinggevenden

Er wordt steeds meer verwacht van medewerkers. Zij moeten steeds slimmer en efficiënter werken om deadlines en resultaten te behalen. Om de…

Geplaatst door Else de Boer

1 15 Februari 2016
Reactie geplaatst door AJM Hulsken

Kantoortuin zonder schuttingen dure grap

Het lijkt zo mooi: een kantoortuin. Het ‘ontschotten’ van de werkplekken draagt ogenschijnlijk bij aan een goede samenwerking met collega’s…

Geplaatst door Sandra van Dijk

0 27 November 2015

NIVEA juiste smeermiddel voor goede samenwerking

Ik blijf het bijzonder vinden hoe wij Nederlanders vrijwel allemaal beweren ‘openheid en eerlijkheid’ hoog in het vaandel te hebben staan a…

0 15 Oktober 2015

Productiviteitsproblemen? Have a jolly good laugh!

Doet de term ‘gelotologie’ een belletje rinkelen? Ik moet toegeven dat ik er tot voor kort nooit van gehoord had. Deze vakterm is afgeleid…

0 18 September 2015

'Werk met vlag en wimpel, maar hou het simpel'

Een gevleugelde uitspraak van Van Kooten en De Bie, al heb ik stiekem het eerste woord ‘Leef’ veranderd in ‘Werk’. In mijn werk als profess…

0 18 Augustus 2015

Overspoeld door… verkeerde keuzes

Druk, druk, druk. Ik zie ze vaak om mij heen: mensen die zuchten en steunen onder de hoge werkdruk die zij ervaren. Uitpuilende agenda’s, b…

0 7 Juli 2015

HRM 2.0: Hoe kun je vandaag de dag toppersoneel binnenhalen en behouden?

Het merendeel van de HR-managers in Nederland heeft het steeds vaker moeilijk bij het vinden en behouden van goed personeel. Wanneer deze t…

Geplaatst door Michiel Noij

0 26 Mei 2015

RSS