Alle HR berichten met het label 'pensioen' (34)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

AOW- leeftijd omhoog: zorg (ook) voor demotie-beleid

Op 31 oktober 2016 is bekend gemaakt dat het kabinet de AOW-leeftijd weer verhoogt: in 2021 wordt die 67 jaar + 3 maanden. Door deze aanpas…

Geplaatst door bas westerhout

0 2 November 2016

Hoe ziet het ideale pensioencontract eruit?

Dat het pensioenstelsel moet veranderen, staat vast. Maar hoe ziet het ideale pensioencontract eruit? Hoe wordt het duurzamer? "Het optima…

Geplaatst door HRbase

0 2 November 2015

Doorwerken na pensioendatum

Wie heeft er ervaring met medewerkers die na pensioendatum willen doorwerken? Zijn er zaken om rekening mee te houden? Ik vind er veel vers…

Geplaatst door L bourgonje

5 13 Oktober 2015
Reactie geplaatst door Jeroen ten Berg

Werknemer wil zelf pensioenfonds kiezen

Werknemers willen vooral sparen voor een vervroeg pensioen, zo blijkt uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). De mogelijk…

Geplaatst door HRbase

0 27 Augustus 2015

HR zet pensioen op de kaart

Toen ik onlangs een vriend vroeg waarom hij tevreden was over zijn werkgever, antwoordde hij dat dat vooral kwam door de manier waarop het…

Geplaatst door Rob van Loenen

0 4 Juni 2015

Bijna 20 procent werkgevers compenseert pensioenverlies niet

Bijna 20 procent van de werkgevers geeft geen vergoeding om de gemaximeerde pensioenopbouw voor werknemers met een jaarsalaris boven de € 1…

Geplaatst door HRbase

0 16 April 2015

Wanneer gaat úw AOW-leeftijd eigenlijk in?

65, 67 of 70 jaar: weet u wanneer u mag stoppen met werken? De meeste Nederlandse werknemers schatten hun pensioengerechtigde leeftijd in i…

Geplaatst door HRbase

0 28 Oktober 2014

Uw pensioenregeling kan direct en volledig fiscaal belast worden als deze niet is aangepast voor 01-01-2015!

Per 1 januari 2015 worden de fiscale maxima (opnieuw) naar beneden bijgesteld. Op die datum moet de regeling aangepast zijn en passen binne…

Geplaatst door Jeroen Tuijp

0 15 Juli 2014

Ontvang gratis ons boekje "Pensioen Simpel Maken"

Ontvang ons gratis boekje "Pensioen Simpel Maken" (pdf) via e-mail. Een vlot en simpel geschreven boekje dat kan dienen als handig hulpmidd…

Geplaatst door Jeroen Tuijp

0 15 Juli 2014

Pensioen: wel op papier, niet in de praktijk

In het contract van mijn vrouw staat dat pensioenopbouw geregeld wordt vanuit het bedrijf. Als P&O-er weet ik dat dit standaard gaat al…

Geplaatst door Jeroen

7 8 April 2014
Reactie geplaatst door Jeroen

RSS