Alle HR berichten met het label 'persoonlijke' (42)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

HELD: Hoog Energieke Leidingnemende Doener

Een HELD is een Hoog Energieke Leidingnemende Doener. Deze prachtige verklaring van het woord HELD trof ik aan in het boek ‘Word een HELD’,…

Geplaatst door Marc Oonk

0 4 September 2018

Een nieuwe definitie van: ROI

'Verloochen jezelf niet' is de boodschap van mijn vader. Zijn boodschap voor iedereen. En ook zijn boodschap voor mij. 'Ben gewoon jezel…

Geplaatst door Anneke van der Pasch

0 8 November 2017

“Wat is ook alweer de zin van zelfobservatie?”

Ik: “Hoe is het je vergaan sinds de vorige sessie?”Cliënt: “Ja, goed, ik heb elke dag een aantal keer een moment voor mezelf genomen. Even…

Geplaatst door Ilona Kuis

0 24 Mei 2017

Potentieel biedt perspectief. Waarop?

Potentieel: een eigen mix aan duurzame kwaliteiten. Die iedereen heeft en die HR kan helpen in beeld te brengen. Dat potentieel biedt persp…

Geplaatst door Uco van Veen

0 13 Juni 2016

Wel tegen, niet voor. Hoe kan je daarmee omgaan?

Een gesprek over een plan, een voorstel, een verandering. Dan kunnen mensen tegen zijn. Wat niet hetzelfde is als ergens voor zijn. Waar ko…

Geplaatst door Uco van Veen

0 27 Mei 2016

Proactief reageren in roerige tijden

Proactiviteit staat pas sinds 1999 in de Nederlandse woordenboeken. Misschien niet zo vreemd, want een proacieve houding lijken we vaker en…

Geplaatst door Sonja Scholts

0 18 Maart 2016

HRM 2.0: Hoe kun je vandaag de dag toppersoneel binnenhalen en behouden?

Het merendeel van de HR-managers in Nederland heeft het steeds vaker moeilijk bij het vinden en behouden van goed personeel. Wanneer deze t…

Geplaatst door Michiel Noij

0 26 Mei 2015

Het belang van oefenen

Het belang van oefenen is in de topsport allang bekend. Tienduizend uur doelgericht oefenen is de noodzakelijke voorwaarde om tot uitmunten…

Geplaatst door Patricia de Wit

0 22 Mei 2015

Dienend leiderschap (12): Stuwkracht en radar

Inleiding Vandaag het twaalfde blog in de serie “Dienend leiderschap”. In de vorige blogs besprak ik de tien kenmerken van Dienend Leiders…

Geplaatst door Cora van Rossum

2 16 Maart 2014
Reactie geplaatst door Cora van Rossum

Dienend leiderschap (13): Stilte

InleidingVandaag het dertiende blog in de serie “Dienend leiderschap”. In de vorige blogs besprak ik de tien kenmerken van Dienend Leidersc…

Geplaatst door Cora van Rossum

0 24 Februari 2014

RSS