Alle HR berichten met het label 'ziekte' (44)

HR Berichten Reacties Laatste wijziging

7 tips bij een regelmatig zieke werknemer

Iedereen voelt zich wel eens zwak en misselijk. Maar wat als je werknemer in korte tijd al drie keer ziek is geweest? Bijvoorbeeld als dege…

Geplaatst door Anja Lawera

0 20 September 2017

De allocatiefunctie geen vereiste voor verplichtstelling StiPP

Moet de werkgever een allocatiefunctie op de arbeidsmarkt vervullen om te kunnen spreken van een uitzendovereenkomst? Over deze vraag besto…

Geplaatst door Kor de Boer

0 8 November 2016

Niet functioneren tijdens re-integratie

Hallo allemaal, Ik zit met het volgende vraagstuk en wil graag jullie professionele mening over het beste plan van aanpak: 2014: werknemer…

Geplaatst door Karen van der Weel

14 6 Oktober 2016
Reactie geplaatst door Karen van der Weel

Autoriteit Persoonsgegevens publiceert beleidsregels 'De zieke werknemer'

Recentelijk heeft de Autoriteit Persoonsgegevens beleidsregels gepubliceerd "De zieke Werknemer". De beleidsregels bevatten actuele informa…

Geplaatst door Rob Koch

0 2 Mei 2016

Iedereen is wel eens moe-sommigen hebben een Burn-out

Via Facebook kwam ik op een artikel in de Metro over (het onbegrip) over burn-out . Inmiddels waren de reacties talloos, en zoals Facebook…

Geplaatst door Maarten Monchen

0 19 Mei 2015

Nieuwe UWV re-integratieformulieren nu definitief in productie? (versie 0415)

Nu zie ik van bijv. plan van aanpak, (bijstelling) probleemanalyse, 1e jaars evaluatie en eindevaluatie en nog een paar formulieren een nie…

Geplaatst door Niels Duifhuizen

0 14 April 2015

Arbodienst veroordeeld voor betalen loonsanctie: 4 dingen die we hiervan kunnen leren

Rondsnuffelend op Twitter kwam ik een tweet tegen waarin werd verwezen naar een vonnis van de rechtbank waarin een arbodienst veroordeeld w…

2 7 April 2015
Reactie geplaatst door Maarten Monchen

Ziekmelden per WhatsApp – over niet persoonlijke ziekmeldingen

Ziekmelden. Het kan op vele manieren. En er bestaat nog altijd onduidelijkheid over welke manier de ziekmeldingen gedaan moeten worden. Onl…

0 7 April 2015

Workshop 'omgaan met de Arbodienst'

Hoe ga je als werkgever om met een Arbodienst? Hoe gaje om met een casemanager? Hoe ga je om met de bedrijfsarts? Wat mag je verwachten van…

0 1 April 2015

Doorbetaling loon bij ziekte struikelblok mkb'ers

Bijna de helft van de werkgevers (45 procent) hikt aan tegen de kosten voor doorbetaling van het loon van ziek personeel. Dat blijkt uit ee…

Geplaatst door HRbase

0 9 Februari 2015

RSS