Informatie:

HR shared services

Voor iedereen die werkzaam is binnen een shared service center of overweegt er een op te zetten.

Locatie: Worksmartcenter Utrecht
Leden: 31
Laatste wijziging: 20 Februari 2012

HR-forum

Deze groep heeft nog geen geplaatste HR berichten.

Prikbord

Reactie van Max Galjaard on 26 oktober 2009 at 3:23pm
Wat mij boeit bij HR Shared Service Centers zijn de overwegingen van een organisatie om een SSC op te zetten.
Vaak worden 'kostenbesparing' en 'kwaliteitsverbetering' als argument genoemd.
Naar mijn mening voor de hand liggende overwegingen. Ik heb echter de indruk dat het zwaartepunt ligt bij 'kostenbesparing', bijvoorbeeld door het doorvoeren van een personeelsbesparing of door het implementeren van een Employee Portal. Op termijn zijn deze efficiencymaatregelen goed te meten en te verantwoorden.
Het argument 'kwaliteitsverbetering' komt in de praktijk minder goed uit de verf. Vaak wordt dit argument aangehaald om goodwill te kweken bij de eindgebruikers. Maar wat is het voordeel voor een willekeurige medewerker in een organisatie? OK, hij kan zijn declaraties nu digitaal aanleveren en als hij boft via een button zijn vakantiekaart raadplegen en muteren. Maar is dit de 'beoogde kwaliteitsverbetering?'
Of... is een HR SSC wellicht een hip speeltje van de HR Directeur?
Ben benieuwd naar andere meningen en ervaringen!
Reactie van Sanne Brakel on 16 augustus 2010 at 12:11pm
Hallo,

Ik ben werkzaam bij een software leverancier die software levert voor onder andere HR SSC. Wij horen van veel klanten dat buiten kostenbesparing het met name ook een stukje service is voor de medewerkers. Om het voor hun zo gemakkelijk mogelijk te maken om vragen te stellen, vanuit een punt benaderbaar.

Ik zou jullie graag hier verder over willen informeren. Wil je dus meer weten, mail mij gerust op: s.brakel@topdesk.com

Laat een reactie achter

Je moet lid zijn van HR shared services om reacties te kunnen toevoegen!

 

Leden (29)