Social Media laat Jobboards verdwijnen. | 22-12-2010

De trend is in 2010 ingezet, aantallen openstaande vacatures en sollicitaties van werkzoekenden via Social Media als Twitter, Linkedin en Facebook nemen explosief toe. Voor de jobboards is het in 2011 innoveren of verdwijnen.

Zoek je een baan dan geef je dit aan op je online profiel. Werkgevers kunnen gratis adverteren met vacatures en communiceren direct met haar sollicitanten. Op linkedin staan dagelijks ruim 800 vacatures online en via twitter komt er elke minuut een nieuwe vacature melding. Digitale mond tot mond reclame heeft een enorm bereik en alles is vindbaar op zoekmachines. De trend zet zich door naar uitzend en werving en selectie organisaties die meer sollicitanten krijgen via social media ten opzichte van jobboards of print advertenties. "afgelopen jaar ontvingen wij 1400 sollicitaties via social media, Jobboards werken wij al geruime tijd niet meer mee." Aldus Kor de Boer, CCO SalesProfs Nederland. Sollicitanten zoeken via social media gericht op functies en branches 80% van de arbeidsmarkt heeft inmiddels een online profiel. In 2011 zal social media naar verwachting de huidige functie van jobboards overnemen. Bron artikel

Aantal keer bekeken: 92

Laat een reactie achter

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

Reactie van Jos Jaspers on 23 december 2010 at 12:00pm

Heel herkenbaar. Half november zijn wij gestart met workT.nl. Op dit moment verzamelen wij op workT (vacature) tweets van meer dan 350 opdrachtgevers, recruiters, bureaus en jobsites. Uiteraard realiseerden we ons bij de start dat er steeds meer vacatures via
Twitter verstuurd werden, maar dat we na 6 weken al bijna 70.000 tweets (vacature tweets en ''recruiting'' tweets) op de
site getoond zouden hebben, overtreft onze verwachting. Of er iedere minuut een
vacature via Twitter verstuurd wordt kan ik (nog) niet bevestigen, maar zal me niet verbazen.

 

Dat sociale netwerken/media voor zowel kandidaat als opdrachtgever belangrijker worden, lijkt ons duidelijk. Juist dit is de reden dat we met workT een platform bieden
waar kandidaten, ook die nog niet helemaal thuis zijn in het gebruik van
sociale media, en opdrachtgevers elkaar kunnen vinden. De tijd zal leren
in hoeverre social media en social networking van invloed is op bestaande jobboards en de manier van werven.