The Buffettlist in plaats van the bucketlist

Eindeloos lijstjes maken met dingen die je nog moet doen: afspraak maken met kapper, accountant en je moeder. Een plankje dat nog bevestigd moet worden, de tuin die opgeruimd moet worden en ook die zolder kan leeggehaald worden. Geeltjes op je beeldscherm om vooral niets te vergeten. Herkenbaar? Deze klusjes blijven in je hoofd zitten en kunnen veel tijd in beslag nemen.

Eindeloze to-do-list
Op je werk heb je naast je dagelijkse takenpakket ook vast een paar klussen waar je niet echt aan toe komt of die maar niet af worden gemaakt. Een oneindig to-do-lijstje kan onrust geven en voor een bedrijf een enorme energie -en kostenpost.
De multimiljardair en mega succesvolle investeerder Warren Buffett heeft een simpele edoch effectieve manier om zijn kostbare tijd te gebruiken. Hij is hier een meester in geworden (‘how to spend his time’) en naast de bekende Bucketlist bestaat er nu ook een Buffettlist.


Pen en papier bij de hand
In deze aflevering van mijn podcastshow leg ik je in drie stappen uit hoe deze lijst zijn werk doet. Pak alvast pen en papier en volg de drie stappen. Voor het beste effect zet je na elke stap de podcast op pauze.


Principes
Deze Buffettlist is gebaseerd op twee mooie principes: simpelheid en elimineren van het onbelangrijke. Voor mij persoonlijk werkt deze manier van prioriteiten stellen heel goed, zowel in huis als op het werk. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.


Deze podcastshow is te beluisteren via soundcloud, mixcloud, iTunes en Google Podcasts als je zoekt op #onderwegnaarWerkgeluk. Als je geen podcast wilt missen dan kan je abonneren via deze kanalen. Elke donderdag staat een nieuwe aflevering over Werkgeluk voor je klaar.

Aantal keer bekeken: 478

Laat een reactie achter

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland