Heleen Mes
  • Vrouw
  • Velsen-Zuid
  • Nederland
  • 2-5
Deze content delen
 

De pagina van Heleen Mes

Laatste wijziging

Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

5 redenen waarom persona’s HR helpt in de employee journey

Als HR de employee experience wil verbeteren is een belangrijke stap om te werken met persona’s die de eigen medewerkers vertegenwoordigingen. Dat leren we van Marketing die zich al veel langer op deze wijze verdiept in haar klant. Het ‘one size fits all’- denken werkt immers niet als je echt wil aansluiten bij je eigen medewerkers. Ook het denken in doelgroepen (‘man, 25-35 jaar, MBO’) leidt niet tot de nodige aansluiting. De volgende stap tot verdieping en echte empathie is het werken met…Bekijk meer
29 April
HR-bericht van Heleen Mes

5 redenen waarom persona’s HR helpt in de employee journey

Als HR de employee experience wil verbeteren is een belangrijke stap om te werken met persona’s die de eigen medewerkers vertegenwoordigingen. Dat leren we van Marketing die zich al veel langer op deze wijze verdiept in haar klant. Het ‘one size fits all’- denken werkt immers niet als je echt wil aansluiten bij je eigen medewerkers. Ook het denken in doelgroepen (‘man, 25-35 jaar, MBO’) leidt niet tot de nodige aansluiting. De volgende stap tot verdieping en echte empathie is het werken met…Bekijk meer
23 April
HR-bericht van Heleen Mes

Compliment geven op het werk? Kun je niet vaak genoeg doen!

Op 1 maart is het Nationale Complimentendag. Gebruik deze dag eens om extra (positieve) aandacht te geven aan je collega’s!Hoe vaak betrap je jezelf erop dat je een compliment denkt maar niet uitspreekt? Dit kunnen kleine, alledaagse dingen zijn, bijvoorbeeld ‘wat zie je er geweldig uit in die jurk’, of ‘wat ben je snel en behulpzaam’. Een oprecht compliment, gegeven op het juiste moment, kan het verschil maken tussen opgeven of doorzetten. Een compliment geven zou dus zomaar heel erg…Bekijk meer
20 Februari
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

Van kerstpakket tot ‘high five’: de kracht van waardering voor werkgeluk

Het gevoel gezien te worden, waardering en begrip te krijgen is een van onze basisbehoeftes. Ook op het werk kan het krijgen van oprechte waardering medewerkers enorm motiveren en gelukkig maken. Het stimuleert hen om hun best te doen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. We willen immers allemaal voelen dat we van belang zijn. Als medewerkers geen waardering ontvangen raken ze gedemotiveerd en gefrustreerd. Dat is jammer, want er zijn voldoende manieren om elkaar waardering te tonen.Toen ik voor…Bekijk meer
27 December 2018
HR-bericht van Heleen Mes

Van kerstpakket tot ‘high five’: de kracht van waardering voor werkgeluk

Het gevoel gezien te worden, waardering en begrip te krijgen is een van onze basisbehoeftes. Ook op het werk kan het krijgen van oprechte waardering medewerkers enorm motiveren en gelukkig maken. Het stimuleert hen om hun best te doen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. We willen immers allemaal voelen dat we van belang zijn. Als medewerkers geen waardering ontvangen raken ze gedemotiveerd en gefrustreerd. Dat is jammer, want er zijn voldoende manieren om elkaar waardering te tonen.Toen ik voor…Bekijk meer
18 December 2018
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

Van kerstpakket tot ‘high five’: de kracht van waardering voor werkgeluk

Het gevoel gezien te worden, waardering en begrip te krijgen is een van onze basisbehoeftes. Ook op het werk kan het krijgen van oprechte waardering medewerkers enorm motiveren en gelukkig maken. Het stimuleert hen om hun best te doen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. We willen immers allemaal voelen dat we van belang zijn. Als medewerkers geen waardering ontvangen raken ze gedemotiveerd en gefrustreerd. Dat is jammer, want er zijn voldoende manieren om elkaar waardering te tonen.Toen ik voor…Bekijk meer
17 December 2018
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

Employee Experience: WOW-ervaringen op je werk

Als je de waardering van medewerkers over de organisatie omhoog wilt tillen, is het raadzaam om je te focussen op het creëren van memorabele en betekenisvolle momenten. Het is niet nodig om elke minuut een geweldige ervaring op het werk neer te zetten. Het creëren van WOW-momenten zorgt ervoor dat de werkdagen verrijkt worden, zodat werken niet een eindeloze rij uitwisselbare dagen wordt. Het helpt tegen de sleur en saaiheid van alledag, het zorgt voor verbinding tussen collega’s en maakt…Bekijk meer
25 Oktober 2018
HR-bericht van Heleen Mes

Employee Experience: WOW-ervaringen op je werk

Als je de waardering van medewerkers over de organisatie omhoog wilt tillen, is het raadzaam om je te focussen op het creëren van memorabele en betekenisvolle momenten. Het is niet nodig om elke minuut een geweldige ervaring op het werk neer te zetten. Het creëren van WOW-momenten zorgt ervoor dat de werkdagen verrijkt worden, zodat werken niet een eindeloze rij uitwisselbare dagen wordt. Het helpt tegen de sleur en saaiheid van alledag, het zorgt voor verbinding tussen collega’s en maakt…Bekijk meer
23 Oktober 2018
HR-bericht van Heleen Mes

Employee Experience geeft hoofdrol aan empathie

Aan de slag gaan met employee experience kan alleen als de organisatie er klaar voor is. Als medewerkers echt op de eerste plaats komen. Als er echte empathie voor hen wordt gevoeld. Als er oprechte interesse in het leven van medewerkers is. De employee experience in je organisatie op een hoger plan brengen, betekent dat je je verdiept in je medewerkers en met die inzichten aan de slag gaat. Dat verdiepen vraagt je om de focus te leggen op empathie. Dus vooral eerst de ‘human resources’ in…Bekijk meer
21 Augustus 2018
Hans de Gorter heeft gereageerd op Heleen Mess HR nieuwsitem Offboarding: laatste kans op een blijvende indruk
"Een interessant stuk geschreven vanuit een goede positieve grondslag. Ik herken de meeste van de goede bedoelingen zoals die hier geschetst worden. Vaak is het jammer genoeg zo dat allerlei zaken m.b.t. naderend afscheid etc. op ad hoc basis door…"
21 Juni 2018
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

Offboarding: laatste kans op een blijvende indruk

Hoe wil je dat vertrekkers zich jouw organisatie herinneren? Zie hen als ambassadeurs van jouw organisatie die je weer gaan helpen doordat zij klant worden, of als een nieuwe leverancier voor jouw product of dienst. Vertrekkers kunnen weer nieuwe collega’s werven en hen enthousiast maken. Of misschien keren ze ooit wel terug en nemen ze dan waardevolle ervaring mee. Ambassadeur, klant of boomerangmedewerker: in alle gevallen is een goede offboarding cruciaal.Hoe iemand vertrekt bij een…Bekijk meer
19 Juni 2018
HR-bericht van Heleen Mes

Offboarding: laatste kans op een blijvende indruk

Hoe wil je dat vertrekkers zich jouw organisatie herinneren? Zie hen als ambassadeurs van jouw organisatie die je weer gaan helpen doordat zij klant worden, of als een nieuwe leverancier voor jouw product of dienst. Vertrekkers kunnen weer nieuwe collega’s werven en hen enthousiast maken. Of misschien keren ze ooit wel terug en nemen ze dan waardevolle ervaring mee. Ambassadeur, klant of boomerangmedewerker: in alle gevallen is een goede offboarding cruciaal.Hoe iemand vertrekt bij een…Bekijk meer
19 Juni 2018
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

De 10 kenmerken van het nieuwe belonen

Het nieuwe beoordelen is al een paar jaar in opmars. De traditionele performancemanagementcyclus werd steeds meer een blok aan het been van management en een groeiende bron van onvrede voor medewerkers. Maar als het traditionele beoordelen verdwijnt, hoe ziet dan het nieuwe belonen eruit?Koppeling opnieuw bezienZolang medewerkers een kwalificatie krijgen voor hun prestaties en er een salarisverhoging aan vast zit, blijft het toch wringen met de wens om wederzijds open te communiceren en…Bekijk meer
26 April 2018
HR-bericht van Heleen Mes

De 10 kenmerken van het nieuwe belonen

Het nieuwe beoordelen is al een paar jaar in opmars. De traditionele performancemanagementcyclus werd steeds meer een blok aan het been van management en een groeiende bron van onvrede voor medewerkers. Maar als het traditionele beoordelen verdwijnt, hoe ziet dan het nieuwe belonen eruit?Koppeling opnieuw bezienZolang medewerkers een kwalificatie krijgen voor hun prestaties en er een salarisverhoging aan vast zit, blijft het toch wringen met de wens om wederzijds open te communiceren en…Bekijk meer
24 April 2018
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

Happy Cultuur? Zorg voor unieke kernwaarden als leidraad

De kernwaarden van je organisatie kun je zien als het DNA van jouw organisatie. Ze zijn diep geworteld in je organisatie en bepalen de identiteit ervan. Kernwaarden geven de medewerkers en de samenwerking met de klant kracht en vertrouwen. Je weet erdoor wat je aan elkaar hebt. ‘Hier staan we voor, dit is onze focus en kompas’. Kernwaarden zijn onveranderlijk, zelfs als de markt wel verandert.Zieltogende kernwaardenDe meeste organisaties hebben een rijtje kernwaarden. In Nederland zijn de meest…Bekijk meer
22 Februari 2018
HR-bericht van Heleen Mes

Happy Cultuur? Zorg voor unieke kernwaarden als leidraad

De kernwaarden van je organisatie kun je zien als het DNA van jouw organisatie. Ze zijn diep geworteld in je organisatie en bepalen de identiteit ervan. Kernwaarden geven de medewerkers en de samenwerking met de klant kracht en vertrouwen. Je weet erdoor wat je aan elkaar hebt. ‘Hier staan we voor, dit is onze focus en kompas’. Kernwaarden zijn onveranderlijk, zelfs als de markt wel verandert.Zieltogende kernwaardenDe meeste organisaties hebben een rijtje kernwaarden. In Nederland zijn de meest…Bekijk meer
20 Februari 2018

Profiel informatie

Bij welk bedrijf ben je werkzaam?
HappinessBureau
Webadres bedrijf:
http://www.happinessbureau.nl
Aantal werknemers werkzaam bij bedrijf
2-5
In welke bedrijfstak ben je werkzaam?
Zakelijke dienstverlening
Functie
Anders
Indien anders, vul hieronder uw functie in:
Consultant en trainer
Is dit een leidinggevende functie?
Nee

HR Berichten van Heleen Mes

5 redenen waarom persona’s HR helpt in de employee journey

Als HR de employee experience wil verbeteren is een belangrijke stap om te werken met persona’s die de eigen medewerkers vertegenwoordigingen. Dat leren we van Marketing die zich al veel langer op deze wijze verdiept in haar klant. Het ‘one size fits all’- denken werkt immers niet als je echt wil aansluiten bij je eigen medewerkers. Ook het denken in doelgroepen (‘man, 25-35 jaar, MBO’) leidt niet tot de nodige aansluiting. De volgende stap tot verdieping en echte empathie is het…

Lees verder

Geplaatst op 23 april 2019 at 4:00am —

Compliment geven op het werk? Kun je niet vaak genoeg doen!

Op 1 maart is het Nationale Complimentendag. Gebruik deze dag eens om extra (positieve) aandacht te geven aan je collega’s!

Hoe vaak betrap je jezelf erop dat je een compliment denkt maar niet uitspreekt? Dit kunnen kleine, alledaagse dingen zijn, bijvoorbeeld ‘wat zie je er geweldig uit in die jurk’, of ‘wat ben je snel en behulpzaam’. Een oprecht compliment, gegeven op het juiste moment, kan het verschil maken tussen opgeven of doorzetten. Een compliment geven zou dus zomaar heel…

Lees verder

Geplaatst op 20 februari 2019 at 5:30am —

Van kerstpakket tot ‘high five’: de kracht van waardering voor werkgeluk

Het gevoel gezien te worden, waardering en begrip te krijgen is een van onze basisbehoeftes. Ook op het werk kan het krijgen van oprechte waardering medewerkers enorm motiveren en gelukkig maken. Het stimuleert hen om hun best te doen en nieuwe uitdagingen aan te gaan. We willen immers allemaal voelen dat we van belang zijn. Als medewerkers geen waardering ontvangen raken ze gedemotiveerd en gefrustreerd. Dat is jammer, want er zijn voldoende manieren om elkaar waardering te… Lees verder

Geplaatst op 18 december 2018 at 6:00am —

Employee Experience: WOW-ervaringen op je werk

Als je de waardering van medewerkers over de organisatie omhoog wilt tillen, is het raadzaam om je te focussen op het creëren van memorabele en betekenisvolle momenten. Het is niet nodig om elke minuut een geweldige ervaring op het werk neer te zetten. Het creëren van WOW-momenten zorgt ervoor dat de werkdagen verrijkt worden, zodat werken niet een eindeloze rij uitwisselbare dagen wordt. Het helpt tegen de sleur en saaiheid van alledag, het zorgt voor verbinding tussen collega’s en…

Lees verder

Geplaatst op 23 oktober 2018 at 4:00am —

Prikbord

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

  • Nog geen reacties