Heleen Mes
  • Vrouw
  • Velsen-Zuid
  • Nederland
  • 2-5
Deel op Facebook
Deze content delen
 

De pagina van Heleen Mes

Laatste wijziging

HR-bericht van Heleen Mes

Employee Experience geeft hoofdrol aan empathie

Aan de slag gaan met employee experience kan alleen als de organisatie er klaar voor is. Als medewerkers echt op de eerste plaats komen. Als er echte empathie voor hen wordt gevoeld. Als er oprechte interesse in het leven van medewerkers is. De employee experience in je organisatie op een hoger plan brengen, betekent dat je je verdiept in je medewerkers en met die inzichten aan de slag gaat. Dat verdiepen vraagt je om de focus te leggen op empathie. Dus vooral eerst de ‘human resources’ in…Bekijk meer
21 Augustus
Hans de Gorter heeft gereageerd op Heleen Mess HR nieuwsitem Offboarding: laatste kans op een blijvende indruk
"Een interessant stuk geschreven vanuit een goede positieve grondslag. Ik herken de meeste van de goede bedoelingen zoals die hier geschetst worden. Vaak is het jammer genoeg zo dat allerlei zaken m.b.t. naderend afscheid etc. op ad hoc basis door…"
21 Juni
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

Offboarding: laatste kans op een blijvende indruk

Hoe wil je dat vertrekkers zich jouw organisatie herinneren? Zie hen als ambassadeurs van jouw organisatie die je weer gaan helpen doordat zij klant worden, of als een nieuwe leverancier voor jouw product of dienst. Vertrekkers kunnen weer nieuwe collega’s werven en hen enthousiast maken. Of misschien keren ze ooit wel terug en nemen ze dan waardevolle ervaring mee. Ambassadeur, klant of boomerangmedewerker: in alle gevallen is een goede offboarding cruciaal.Hoe iemand vertrekt bij een…Bekijk meer
19 Juni
HR-bericht van Heleen Mes

Offboarding: laatste kans op een blijvende indruk

Hoe wil je dat vertrekkers zich jouw organisatie herinneren? Zie hen als ambassadeurs van jouw organisatie die je weer gaan helpen doordat zij klant worden, of als een nieuwe leverancier voor jouw product of dienst. Vertrekkers kunnen weer nieuwe collega’s werven en hen enthousiast maken. Of misschien keren ze ooit wel terug en nemen ze dan waardevolle ervaring mee. Ambassadeur, klant of boomerangmedewerker: in alle gevallen is een goede offboarding cruciaal.Hoe iemand vertrekt bij een…Bekijk meer
19 Juni
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

De 10 kenmerken van het nieuwe belonen

Het nieuwe beoordelen is al een paar jaar in opmars. De traditionele performancemanagementcyclus werd steeds meer een blok aan het been van management en een groeiende bron van onvrede voor medewerkers. Maar als het traditionele beoordelen verdwijnt, hoe ziet dan het nieuwe belonen eruit?Koppeling opnieuw bezienZolang medewerkers een kwalificatie krijgen voor hun prestaties en er een salarisverhoging aan vast zit, blijft het toch wringen met de wens om wederzijds open te communiceren en…Bekijk meer
26 April
HR-bericht van Heleen Mes

De 10 kenmerken van het nieuwe belonen

Het nieuwe beoordelen is al een paar jaar in opmars. De traditionele performancemanagementcyclus werd steeds meer een blok aan het been van management en een groeiende bron van onvrede voor medewerkers. Maar als het traditionele beoordelen verdwijnt, hoe ziet dan het nieuwe belonen eruit?Koppeling opnieuw bezienZolang medewerkers een kwalificatie krijgen voor hun prestaties en er een salarisverhoging aan vast zit, blijft het toch wringen met de wens om wederzijds open te communiceren en…Bekijk meer
24 April
Het HR nieuwsitem van Heleen Mes werd weergegeven

Happy Cultuur? Zorg voor unieke kernwaarden als leidraad

De kernwaarden van je organisatie kun je zien als het DNA van jouw organisatie. Ze zijn diep geworteld in je organisatie en bepalen de identiteit ervan. Kernwaarden geven de medewerkers en de samenwerking met de klant kracht en vertrouwen. Je weet erdoor wat je aan elkaar hebt. ‘Hier staan we voor, dit is onze focus en kompas’. Kernwaarden zijn onveranderlijk, zelfs als de markt wel verandert.Zieltogende kernwaardenDe meeste organisaties hebben een rijtje kernwaarden. In Nederland zijn de meest…Bekijk meer
22 Februari
HR-bericht van Heleen Mes

Happy Cultuur? Zorg voor unieke kernwaarden als leidraad

De kernwaarden van je organisatie kun je zien als het DNA van jouw organisatie. Ze zijn diep geworteld in je organisatie en bepalen de identiteit ervan. Kernwaarden geven de medewerkers en de samenwerking met de klant kracht en vertrouwen. Je weet erdoor wat je aan elkaar hebt. ‘Hier staan we voor, dit is onze focus en kompas’. Kernwaarden zijn onveranderlijk, zelfs als de markt wel verandert.Zieltogende kernwaardenDe meeste organisaties hebben een rijtje kernwaarden. In Nederland zijn de meest…Bekijk meer
20 Februari
Heleen Mes is nu lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland
8 Januari

Profiel informatie

Bij welk bedrijf ben je werkzaam?
HappinessBureau
Webadres bedrijf:
http://www.happinessbureau.nl
Aantal werknemers werkzaam bij bedrijf
2-5
In welke bedrijfstak ben je werkzaam?
Zakelijke dienstverlening
Functie
Anders
Indien anders, vul hieronder uw functie in:
Consultant en trainer
Is dit een leidinggevende functie?
Nee

HR Berichten van Heleen Mes

Employee Experience geeft hoofdrol aan empathie

Aan de slag gaan met employee experience kan alleen als de organisatie er klaar voor is. Als medewerkers echt op de eerste plaats komen. Als er echte empathie voor hen wordt gevoeld. Als er oprechte interesse in het leven van medewerkers is. De employee experience in je organisatie op een hoger plan brengen, betekent dat je je verdiept in je medewerkers en met die inzichten aan de slag gaat. Dat verdiepen vraagt je om de focus te leggen op empathie. Dus vooral eerst de ‘human… Lees verder

Geplaatst op 21 augustus 2018 at 7:00am —

Offboarding: laatste kans op een blijvende indruk

Hoe wil je dat vertrekkers zich jouw organisatie herinneren? Zie hen als ambassadeurs van jouw organisatie die je weer gaan helpen doordat zij klant worden, of als een nieuwe leverancier voor jouw product of dienst. Vertrekkers kunnen weer nieuwe collega’s werven en hen enthousiast maken. Of misschien keren ze ooit wel terug en nemen ze dan waardevolle ervaring mee. Ambassadeur, klant of boomerangmedewerker: in alle gevallen is een goede offboarding cruciaal.

Hoe iemand vertrekt bij…

Lees verder

Geplaatst op 19 juni 2018 at 9:00am — — 1 reactie

De 10 kenmerken van het nieuwe belonen

Het nieuwe beoordelen is al een paar jaar in opmars. De traditionele performancemanagementcyclus werd steeds meer een blok aan het been van management en een groeiende bron van onvrede voor medewerkers. Maar als het traditionele beoordelen verdwijnt, hoe ziet dan het nieuwe belonen eruit?

Koppeling opnieuw bezien

Zolang medewerkers een kwalificatie krijgen voor hun prestaties en er een salarisverhoging aan vast zit, blijft het toch wringen met de wens om…

Lees verder

Geplaatst op 24 april 2018 at 6:00am —

Happy Cultuur? Zorg voor unieke kernwaarden als leidraad

De kernwaarden van je organisatie kun je zien als het DNA van jouw organisatie. Ze zijn diep geworteld in je organisatie en bepalen de identiteit ervan. Kernwaarden geven de medewerkers en de samenwerking met de klant kracht en vertrouwen. Je weet erdoor wat je aan elkaar hebt. ‘Hier staan we voor, dit is onze focus en kompas’. Kernwaarden zijn onveranderlijk, zelfs als de markt wel verandert.

Zieltogende kernwaarden

De meeste organisaties hebben een rijtje…

Lees verder

Geplaatst op 20 februari 2018 at 4:00am —

Prikbord

Je moet lid zijn van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland om reacties te kunnen toevoegen!

Word lid van HRbase - grootste HR netwerk van Nederland

  • Nog geen reacties